2012-09-15

tomt stirrande blick

Helgen är här, det är lördag och härligt höstväder - jag sitter och tittar tomt framför mig. Vad trött jag är!? Blir lite förvånad faktiskt. Varför är jag så trött? För att jag har slappnat av! Jaha... jag fattar. Bäst att inte göra det då, aldrig slappna av. Det där med att ta det lugnt är för mesar. :) Dagen började ju bra, vi kom upp i tid och åkte iväg på innebandyträning. Ska jag nu sitta här och slappa resten av lördagen? Skulle inte tro det.

Det kliar lite i fingrarna... och pysselprylar finns det ju gott om här hemma. Jag gjorde ett litet kort i torsdags, till en kollega som förlovat sig. Det gav mersmak. Papperspyssel är alltid roligt.
 
 
Garn finns också. Och pärlor. Vad väntar jag på? Att blicken ska få liv? Lite musik är alltid bra som kick-starter! Idag är det Green Day som gäller - oh I like it...
 
 

Så får det bli, först pyssel och sedan läsning kanske. Vet ärligt talat inte riktigt vad jag tycker om boken jag läser just nu... Såg ni 'Skavlan' igår? Hon var där, författaren EL James. En erotisk bästsäljare. Och det är verkligen mycket sex. Lite väl mycket faktiskt. Om man skulle ta och läsa något annat samtidigt kanske? Jag fick ju hem en pärla i veckan, en efterlängtad ny Dorothy Koomson: 'The Rose Petal Beach'.
 
 
Via Ellison hittade jag detta, klart man vill vara med och tävla - gör det du också! Man kan vinna böcker, kolla in Annikas litteratur- och kulturblogg.

2 kommentarer:

ElisabethT sa...

Gör dig ett fint bokmärke, jag tror att det funkar att använda både garn, papper och pärlor ;O)

Ja, ibland tycker man bara inte om den boken som man läser. Vill bara bli klar så jag kan börja på en ny.Det finns så många som jag vill läsa.
Den du läser nu har jag bara läst om. Är det din bok eller har du lånat den?
Jag tänkte att den kanske skulle vara kul till en bokcirkel..men den kanske inte passar?

Papperspyssla. Då måste jag städa i källaren först...och städa är inte min starkaste gren..

Kram

malin sa...

Elisabeth - bokmärke, bra tips! Tack :)

Du får gärna låna 'Fifty shades of Grey' om du vill. Det är väldigt mkt sex. Jag lovar att lämna ett utlåtande när jag är klar. Hm. Vet inte riktigt vad jag tycker ännu.

Kram:)