2012-05-03

in med boken i frysen

Har ni sett Vänner? Friends. Den amerikanska tv-serien med Monica, Ross, Rachel, Phoebe, Chandler och Joey? Jag menar, har ni sett sett den? Det har vi. Och vi har dvd-boxen. Med alla tio säsongerna. :) Men det var ju inte det jag skulle berätta. Om ni känner 'vännerna' väl så kommer ni säkert ihåg avsnittet där Joey läser en bok och blir tvungen att lägga den frysen. Precis så känner jag just nu. Jag är med hög fart på väg mot slutet av Själens osaliga längtan - den är fantastisk, men ack så... så... ja jag vet inte om jag ska säga spännande eller skrämmande eller... Men jag vill inte att den ska ta slut! Jag vill att den ska vara för evigt... tror ni att den gör det om jag lägger den i frysen?


1 kommentar:

ElisabethT sa...

Det ska jag pröva. att lägga den i frysen. Så kände jag med Tillsammans är man mindre ensam. Den hade kunnat få frysa sig en stund.
Det är en viss sorg, ett mått av vemod att säga hej då till fina böcker med dess innehåll och karaktärer.
Guernseys litteratur och potatisskalspajsällskap är én annan sådan bok...